Vårkänslorna börjar komma

Postat: 2013-03-09 ♥ 20:08:30 | Kategori: Foto - Självporträtt, Personligt - Mitt liv
Färg eller svartvit? // Kamera: Canon EOS 550D + Canon EF 50/1.8 II

Idag har det varit så himla fint väder. Är det bara jag som tycker att vårkänslorna börjar komma? Jag önskar att jag hade kunnat vara ute i solen hela dagen, men jag jobbade så det gick inte.. Hur som helst så är jag riktigt trött nu och därför känns det skönt att jag inte ska göra så mycket ikväll förutom att ligga i min soffa och kolla på melodifestivalen. I år har jag faktiskt inte sett ett enda helt program, utan bara små snuttar ibland. Konstigt, ja. (Vem ser inte mello liksom?) Finalen ska jag i alla fall se, så det blir spännande att se hur det går.
 

Solnedgång vid en frusen sjö

Postat: 2013-03-03 ♥ 18:11:26 | Kategori: Foto - Natur
Kamera: Canon EOS 550D + Canon EF 50/1.8 II
Här är två bilder jag var ute och tog på solnedgången för ett litet tag sen. Jag gick till en sjö där det brukar vara fint och jag han precis komma fram och ta några bilder innan solen gick ner helt. Det var så himla fint och trots att solen gick ner blev det inte helt mörkt, eftersom snön gjorde det ljusare. Fast nu tycker jag det börjar bli dags för snön att börja smälta bort, eftersom solen ändå skiner längre om dagarna. Jag vill ha vår och jag tror att vi går mot ljusare tider vänner!

En fin dag

Postat: 2013-03-01 ♥ 23:38:00 | Kategori: Foto - Övrigt, Personligt - Mitt liv
Kamera: Canon EOS 550D + Canon EF-S 55-250 mm
Hej på er! Idag har jag haft en fin dag i stugan med soligt väder. Jag gillar det här stället och det känns skönt att vara här. Det enda jobbiga just nu är att jag inte har något internet till datorn. Därför delar jag mitt internet från mobilen för att kunna använda datorn. Det kanske inte det bästa man kan ha, men det fungerar i alla fall. Dock har min dator inte alls mycket batteri just nu, utan kommer dö i vilken sekund som helst. Jag han i alla fall uppdatera lite, men nu hinner jag inte skriva mer.
Ha det så bra, vi hörs!




Jag som driver denna blogg heter Emilia och är 17 år. Jag bor i närheten av Stockholm och går just nu andra året på gymnasiet. Linjen jag går är en naturlinje med foto inriktning och mitt största intresse är just att fota. Därför använder jag denna blogg för att till största del lägga upp foton jag tar, men dessutom för att skriva lite om mitt liv och mina tankar.

Follow on Bloglovin