Tumblr

Postat: 2012-03-31 ♥ 18:17:10 | Kategori: Personligt - Mitt liv


Haha, bjuder på en tumblr denna lördag! Nu ska jag bort på middag, ha en bra kväll! :)

vinter igen då..

Postat: 2012-03-31 ♥ 10:32:00 | Kategori: Personligt - Mitt liv


Mobilbild

 

Jag som taggat för fullt för vår och sommar nu... Såklart att jag vaknade upp till denna syn imorse..

Jag som ville fota, gå runt i vårkläder och bara vänta in sommaren, nu får det väl vänta ett litet tag, haha!


nytt... igen!

Postat: 2012-03-30 ♥ 23:12:30 | Kategori: Personligt - Shopping

Från H&M och GinaTricot

 

Jag känner mig lite väl taggad på våren och sommaren nu..
Det finns ju så himla mycket snygga kläder och det känns som om jag skulle kunna köpa hur mycket som helst! Okej, kanske inte riktigt så... men nästan! :P
Idag har jag Jag har i alla fall köpt kläderna som ni kan se ovan, hehe!

Jag är i alla fall väldigt nöjd med dagens inköp och nu känns det som om jag laddat upp ganska bra med kläder inför våren (+sommaren)! :D

Våfflooor

Postat: 2012-03-30 ♥ 17:13:08 | Kategori: Foto - Ätbart

Canon EOS 1000D + Canon EF 50/1.8 II

Det var ju som sagt våffeldagen i söndags och såå goot det är!!! :D

Ni kanske har märkt att jag har laggt upp  ganska många mat-bilder på senaste tiden?!
Jag har i alla fall börjat tycka det är lite kul att fota sånt!
Så jag har skapat en kategori "Foto-ätbart" som ni hittar här till vänster :)

Veckans tips: citat

Postat: 2012-03-29 ♥ 17:40:00 | Kategori: Övrigt - Veckans tips

 

Bilderna hittar ni här och här.

Veckans tips är citat. Googla på "quotes" och kolla på bilderna,
man blir såå inspirerad!! Eller i alla fall jag :P
Man kan också kolla på olika tumblr:s, man kan hitta väldigt många citat och inspirerande texter + bilder.

Kan man kalla detta ett veckans tips? Vi säger så! ;)

Loréal produkter

Postat: 2012-03-29 ♥ 11:40:00 | Kategori: Foto - Produkter

Canon EOS 1000D + Canon EF 50/1.8 II

I förrgår fick jag ju hem ett paket som jag visade i bloggen. Paketet inehöll dessa produkter från Loréal som jag vann för ett tag sen på denna bloggen. Jag blev verkligen jätteglad när jag fick hem produkterna och jag har redan testat dem. (Mycket bra betyg hittills, de var dessutom i precis rätt färg!)

Jag bestämde mig i alla fall för att testa fota produktfoto i en hemmagjord ministudio (samma som jag fotade marängerna i igår) och jag blev faktiskt nöjd med bilderna. Det är nog första gången jag fått till produktilder som jag vill ha dem! (Fast har iof inte fotat så mycket produktfoto tidigare, men ändå!)
Ovan ser ni i alla fall två av bilderna jag tog. :)

sweet

Postat: 2012-03-28 ♥ 19:19:17 | Kategori: Foto - Ätbart

Canon EOS 1000D + Canon EF 50/1.8 II

 

Nu får ni se lite fler bilder på chokladmarängerna jag visade tidigare idag.

Jag provade att ta några produktbilder på dem genom att bygga upp en liten egen mini-studio hemma och jag tycker att det blev lite häftigt! Fast det var lite svårt eftersom marängerna på vissa ställen var nästan lika vita som bakgrunden, men det blev ändå ganska bra! :)

 

MUMS!



Maränger

Postat: 2012-03-28 ♥ 12:38:00 | Kategori: Foto - Ätbart


Canon EOS 1000D + Canon EF-S 18-55 mm

 

Här kan ni se vad jag bakade igår! Nämligen chokladmaränger! :D Jag hittade receptet på den här bloggen och det var verkligen ett bra recept. Det var första gången jag jorde chokladmaränger och de blev verkligen jättegoda!


Dag 21- Den nyaste bilden jag har på mig själv.

Postat: 2012-03-28 ♥ 10:04:00 | Kategori: Personligt - Utmaningar

 

 

 

Nu har det blivit ett litet uppehåll i denna 30-dagars lista, men nu fortsätter jag! :)

Det här är den senaste/nyste bilden på mig. Webcambild med dålig kvalitet, men i alla fall..



direkt ur ugnen

Postat: 2012-03-27 ♥ 22:37:40 | Kategori: Personligt - Mitt liv


(Dålig webcambild)

Kolla vad jag precis tog ut ur ugnen! Yummyy! ;)
Jag kan visa bättre bilder imorgon, men är det någon som ser vad det är? :D

FREEDOM

Postat: 2012-03-27 ♥ 19:49:02 | Kategori: Personligt - Mitt liv
Nu fick jag värsta kicken att baka något, så så får det bli!
Jag är nämligen såå glad, för idag var sista dagen med jobbigt schema i skolan.. Vi har nämligen schemabyte och det nya schemat är verkligen mycket chillare än det vi nu haft! Det komer nog ändå bli en del plugg och så, men inte alls som det har varit nu. Dessutom är vi lediga imorn och har halvdag på torsdag, så naajs start inför det nya schemat! :D

Men nu ska jag baka, så uppdaterar senare! :)

Fixad design

Postat: 2012-03-26 ♥ 21:09:00 | Kategori: Övrigt - Bloggdesign


Nu har jag fixat till designen, lyckades få tillbaka headern, men det blev ändå inte exakt som jag ville..
Jag får försöka lösa det sen, men nu ser det i alla fall lite bättre ut! :)
Dessutom uppdaterade jag lite i sidomenyn.

Så uppdatera sidan genom att klicka f5! :)

In the mailbox

Postat: 2012-03-26 ♥ 18:08:42 | Kategori: Personligt - Mitt liv


Kolla vad jag nyss hämtade ur min brevlåda!! :)
Någon som kan gissa vad det är?! ;D

The reason

Postat: 2012-03-25 ♥ 21:47:28 | Kategori: Personligt - Mitt liv


Mobilbild

 

Detta är skälet till att jag inte har bloggat idag..

Jag har bakat våfflor, jag har smakat våfflor, jag har ätit våfflor och jag har fotat våfflor,

behöver jag säga mer? ;)


ett år sedan

Postat: 2012-03-24 ♥ 23:09:54 | Kategori: Foto - Natur

Kan ni tänka er att det såg ut så här för ett år sedan? Nu är det ju värsta vårvädret och det känns som att sommaren nästan är här, men förra året var det fortfarande snö vid den här tiden...
Jag är i alla fall glad att snön är borta och njuter av det härliga vårvädret! :D




Jag som driver denna blogg heter Emilia och är 17 år. Jag bor i närheten av Stockholm och går just nu andra året på gymnasiet. Linjen jag går är en naturlinje med foto inriktning och mitt största intresse är just att fota. Därför använder jag denna blogg för att till största del lägga upp foton jag tar, men dessutom för att skriva lite om mitt liv och mina tankar.

Follow on Bloglovin