Övningskörning

Postat: 2012-04-30 ♥ 16:29:00 | Kategori: Personligt - Mitt liv



Idag är det 3:e gången jag har övningskört då. Det är såå kul!! ;)


Spruta

Postat: 2012-04-30 ♥ 14:32:39 | Kategori: Personligt - Mitt liv


Ush... Hatar sprutor, men idag var jag tvungen att ta den andra gardacil sprutan..

Och hon som tog sprutan var okänslig och jag gillade henne inte..

Aja, det är bättre ätt vara skyddad än att få cancer iaf.. :P

 


Söndagen som snart passerat

Postat: 2012-04-29 ♥ 20:52:26 | Kategori: Personligt - Mitt liv


Idag har jag hunnit med väldigt mycket!

Jag har storstädat hela mitt rum, såå skönt nu efteråt att ha det klart! Sen har jag också börjat packa lite till Slovenien, elle inte så mycket, men jag har i alla fall gjort en packlista över allting jag ska ha med. :) Sen har jag också duschat, varit ute i solen, pratat med kompisar, redigerat lite bilder osv.

 

Så skönt att det är långhelg! Därför tycker jag inte att det känns som söndag idag, hehe!


orsaken till dålig bloggning

Postat: 2012-04-29 ♥ 11:03:29 | Kategori: Personligt - Mitt liv


























Ja.. Detta är ju inte så roligt kan man säga.. Men jag har nu upptäckt att datorn fungerar om jag kopplar in den till en annan dataskärm, så jag kommer ändå ta med den till slovenien och få låna dataskärmen där jag ska bo.. haha.. Fast jag kommer ändå behöva lämna in datorn på lagning efter det och betala 750 kr i självrisk, samt vänta 2 veckor på att få tillbaka den -.- lite surt...

Right now

Postat: 2012-04-27 ♥ 20:34:42 | Kategori: Personligt - Mitt liv


Webcam

Sitter just nu med denna snygga tjej i soffan hemma hos henne och ska kolla på en film. Jag ska sova hos henne inatt och det kommer bli myys! ;) Så ha en bra fredagkväll!, PUSS!

 

(PS. Nu har filmen redan börjat, så nu ska jag stänga av datorn och fokusera på den istället!)


Degen som gått..

Postat: 2012-04-27 ♥ 17:20:00 | Kategori: Personligt - Mitt liv

Webcam, ha ha...
Har haft en lite seg dag i skolan idag.. Hade ett matteprov som skulle sluta 13:15, men vår lärare hade nog tänkt lite fel och gjort ett betydligt längre prov, så jag slutade 15:15 istället... *suck*.. Bjuder på några webcam-bilder, riktigt fin nere i mitten va? :)

Drygt en vecka kvar nu..

Postat: 2012-04-26 ♥ 20:13:00 | Kategori: Personligt - Mitt liv


Har jag berättat att jag ska åka till Slovenien och bo i huvudstaden Ljubljana i en vecka hos en annan tjej? Jag vet inte om jag har gjort det, men då får ni veta det nu i alla fall! Det är ett utbyte mellan våra skolor och vi är 18 elever i Sverige som ska dit (och bo hos 18 olika slovener). Sedan i september kommer alla slovener komma till Sverige och tjejen jag ska bo hos nu kommer att bo hos mig då. Kanske låter lite förvirrande, men jag tror att det kommer att bli jättebra.

 

Varför jag skriver om detta precis nu är för att jag precis kom hem från ett föräldramöte där vi elever och föräldrar till eleverna skulle vara med. Vi diskuterade det mesta kring resan som vi inte hade fått veta än och dessutom fick vi se ett schema med ungefär vad vi ska göra.. Därför är jag så himla taggad och när man googlar Ljubljana, blir man ju inte direkt besviken. Åker nästa söndag, så LÄNGTAAR!! :D


converse

Postat: 2012-04-26 ♥ 11:18:00 | Kategori: Foto - Övrigt


För några dagar sedan fick jag ett par vita låga converse, riktigt snygga! ;)

 

Det var nämligen så att en kompis till mig precis kom hem från USA, så jag hade innnan bett henne att köpa med sig ett par låga vita converse till mig, eftersom de är mycket billigare där! Det gjorde hon och jag fick dem för endast 350kr! De blåa man kan se i bakgrunden av den första bilden kommer också från USA då en annan kompis var där och köpte med sig dem till mig, hehe! (De kostade bara 300 kr!)




The way of making a smoothie

Postat: 2012-04-25 ♥ 17:12:19 | Kategori: Foto - Ätbart


Foto: Emilia Larsson [jag] // Kamera: Canon EOS 1000D + Canon EF 50/1.8 II


Detta recept har jag själv kommit på och det är ungefär så jag brukar göra mina smoothies. Bären kan man ju alltid variera. Ibland har jag massa olika bär i smoothien, men ibland tar jag bara ex.jordgubbar.

 

Du behöver: Vaniljyoghurt, Stavmixer, Frysta bär, En banan, Flytande honung, Florsocker.


1. Häll upp ca. 2 dl vaniljyoghurt i ett litermått.

2. Blanda i lite olika frysta bär och en skivad banan.

3. Ringla över lite flytande honung.

4. Strö över en tesked florsocker.

5. Mixa allting med stavmixer.

6. Klart!

 




Those moments

Postat: 2012-04-25 ♥ 11:50:00 | Kategori: Personligt - Mitt liv




Lite gulliga ögonblick sådär! ;)


Smoothie

Postat: 2012-04-24 ♥ 15:57:00 | Kategori: Foto - Ätbart

Detta gjorde jag till mellis idag, såå gott! :D

Någon mer än jag som brukar göra egna smoothies?

Redigering pågår..

Postat: 2012-04-23 ♥ 11:15:00 | Kategori: Foto - Övrigt


Sitter och redigerar några bilder från Ishockeymatchen vi fick i uppgift att fota förut. Jag tycker inte att sånna här bilder är så jätteroliga, men jag ska kolla igenom och se om jag ändå fick någn lite roligare bild..! Och tyvärr så krånglade min kamera när jag skulle ladda över bilderna, så jag får prova igen senare och så länge redigera de bilder jag lyckades föra över till datorn..


Shutter Island

Postat: 2012-04-22 ♥ 20:57:24 | Kategori: Personligt - Mitt liv


Nu ska jag se denna film som börjar på fyran om 5 minuter. ;)

Jag har faktiskt inte sett den förut, men har hört att många tycker den är bra!

 

Någon som har sett den förut eller ska se den nu? :)


Ny väska

Postat: 2012-04-22 ♥ 17:49:19 | Kategori: Personligt - Shopping

Ja nu har jag denna snygga väska i min ägo. Tänkt va snyggt att ha denna på sommaren! :)
Kommer från h&m där även bilden är lånad! (HÄR!)

ice sculptures

Postat: 2012-04-21 ♥ 10:36:00 | Kategori: Foto - Natur



Canon EOS 1000D + Canon EF 50/1.8 II + CloseUp filter +10


Här får ni se ytterligare två is/snö-bilder från sälen,
även fast man kanske hellre vill se vårbilder nu, hehe! ;)





Jag som driver denna blogg heter Emilia och är 17 år. Jag bor i närheten av Stockholm och går just nu andra året på gymnasiet. Linjen jag går är en naturlinje med foto inriktning och mitt största intresse är just att fota. Därför använder jag denna blogg för att till största del lägga upp foton jag tar, men dessutom för att skriva lite om mitt liv och mina tankar.

Follow on Bloglovin