världens godaste

Postat: 2012-07-17 ♥ 12:49:00 | Kategori: Foto - Ätbart
Foto & Redigering: Jag // Kamera: Canon EOS 1000D

Jag åt världens godaste cesarsallad förut när jag var ute och åt med min familj, MUMS!
Sen gjorde det inte direkt saken sämre att vi satt utomhus precis vid vattnet och åt. :)

Packning pågår..

Postat: 2012-07-16 ♥ 23:54:04 | Kategori: Foto - Övrigt, Personligt - Mitt liv
Foto & Redigering: Jag // Kamera: Canon EOS 1000D

Just nu håller jag på att packa.. för på torsdag åker jag!! (För er som inte vet ska jag åka iväg och vara ledare på ett konfirmationsläger i två veckor). Kommer ha ganska fullt upp imorgon och på torsdag, så försöker göra så mycket som möjligt nu!

Jag har så mycket jag vill blogga om nu och foton jag vill lägga upp, men jag vet inte om jag kommer hinna.. Jag kommer vara utan dator under lägret så jag får väl se om jag hinner göra nårga tidsinställda inlägg innan..

Ett Hollister-fynd

Postat: 2012-07-15 ♥ 21:55:27 | Kategori: Personligt - Shopping

Bild 1: från sandhamn, fotad av christel, (vet, dålig kvalitet..) Bild 2: från Hollister

Nu har jag fyndat lite på Hollister-rean. Jag köpte bikiniunderdelen som hör till min bikiniöverdel. (Jag köpte alltså den ni kan se på bild 2). Innan använde jag bikini-överdelen till en annan hollister-underdel som ni kan se på bild 1. Men nu har jag två bikini-set från hollister som jag kan använda. :)

Perfekta sommarskor

Postat: 2012-07-14 ♥ 13:17:00 | Kategori: Personligt - Mitt liv, Personligt - Shopping
Foto & Redigering: Jag // Kamera: Canon EOS 1000D

Jag tror inte att jag har visat er dessa söta, virkade skor som jag köpte i början av sommaren. De är hur sköna som helst och jag funderar nästan på att köpa ett till par likadana som jag kan ha nästa sommar, eftersom jag antagligen kommer att slita ut dessa under den här sommaren.. hehe.. Hur som helst kommer skorna ifrån DinSko.


fredagen den trettonde

Postat: 2012-07-13 ♥ 21:12:49 | Kategori: Personligt - Mitt liv
Ush vilket väder det har varit idag.. Det började med att det regnade väldigt mycket och sedan började det åska och blixtra.. Det var lite läskigt för det blixtrade jättemycket precis vid mitt hus och det var som om det blixtrade in i huset.. ush ush.. Efter ett tag åkte det förbi brandbilar, så det var säkert så att det började brinna någonstans av att blixten slog ner.. Inte nog med det har jag gått runt med huvudvärk, men nu ska jag inte klaga utan försöka ha en bra kväll i alla fall. ;)

Underbara sommartid

Postat: 2012-07-12 ♥ 21:25:36 | Kategori: Foto - Natur, Foto - Övrigt, Personligt - Mitt liv

Foto & Redigering: Jag // Kamera: Canon EOS 1000D

Jag har haft fullt upp de senaste dagarna och ovan kan ni se två bilder från igår då jag och min fina, fina vän christel var på Sandhamn. Det är lite som en tradition för oss och vi hade det jättebra! Lite brunare blev vi också. :D


Sunset

Postat: 2012-07-07 ♥ 18:32:00 | Kategori: Foto - Natur

Igår var det så himla vacker solnedgång, så jag gick ut och fotade!

On my way..

Postat: 2012-07-07 ♥ 12:41:30 | Kategori: Foto - Natur, Personligt - Mitt liv
Just nu sitter jag på ett tåg påväg hem från min sommarstuga. Jag var tvungen att gå upp klockan 7 imorse för att göra mig iordning och åka och nu är det mindre än en timme kvar innan jag är framme i Stockholm.

(Bilden hör inte riktigt till inlägget, men det är en väg jag åkte förb, hehe.)

I en annan värld

Postat: 2012-07-06 ♥ 20:38:59 | Kategori: Foto - Natur, Personligt - Mitt liv
Foto och redigering: Jag // Kamera: Canon EOS 1000D

Idag gick jag med min familj på en skogspromenad.
Det var så fint och som tur hade jag med mig kameran och kunde fota.
Det känns nästan som en sagovärld där.


EDIT:
Bilderna redigerades i en dator med dålig skärm, jag upptäckte sedan att biderna såg ganska extremt redigerade ut när jag kollade på en annan dator (Väldigt mycket kontrast och starka färger). Det var alltså inte riktigt så jag ville ha bilderna..

In the forest

Postat: 2012-07-04 ♥ 20:00:00 | Kategori: Foto - Porträtt, Foto - Självporträtt

Foto: Clara // Redigering: Jag // Kamera: Canon EOS 1000D

Här är en bild Clara tog på mig när hon var här. Vi hade jättemånga olika ideér på porträttfotograferigar tillsammans, så vi försökte att fota så mycket som möjligt även fast vi båda blev förkylda.

ny på instagram

Postat: 2012-07-02 ♥ 18:36:32 | Kategori: Personligt - Mitt liv
Nu har jag skaffat instagram ;) Mina två första bilder kan ni se ovan. Följ om ni vill @emilialarssons

Någon av er som har instagram? :)

På en blomsteräng

Postat: 2012-07-01 ♥ 13:30:24 | Kategori: Foto - Självporträtt

Åh va jag gillar sommaren!

Clara har åkt hem från min sommarstuga nu och även fast vi båda blev sjuka, så hade vi det väldigt bra.
Ovan ser ni två bilder som Clara tog på mig vid en blomsteräng som finns här.




Jag som driver denna blogg heter Emilia och är 17 år. Jag bor i närheten av Stockholm och går just nu andra året på gymnasiet. Linjen jag går är en naturlinje med foto inriktning och mitt största intresse är just att fota. Därför använder jag denna blogg för att till största del lägga upp foton jag tar, men dessutom för att skriva lite om mitt liv och mina tankar.

Follow on Bloglovin