På upptäcksfärd

Postat: 2012-06-28 ♥ 22:24:00 | Kategori: Övrigt - Videos

Gjorde en spontan video vid sommarstugan. Det blir min och Claras filmdebut. :)


Bästa vännerna just nu:

Postat: 2012-06-27 ♥ 11:27:39 | Kategori: Foto - Övrigt, Personligt - Mitt liv

Nu har både jag och clara lyckats bli sjuka.. Igår åkte vi till ett apotek och handlade, så nu är det halstabletter och nässpray som gäller. Jag vill bli frisk!! (Det vill Clara också såklart.)

En shoppingdag

Postat: 2012-06-25 ♥ 22:27:07 | Kategori: Personligt - Shopping
Igårkväll kom min fina vän Clara till min sommarstuga och idag spenderade
vi största delen av dagen på ett köpcentrum en liten bit från sommarstugan.
 
Jag köpte ganska mycket:
En hoodietröja, två par mjukisbyxor, ett par shorts, en blus,
en t-shirt, en stickad tröja, en strandväska och en duschcreme.

Oväntat besök på midsommar

Postat: 2012-06-24 ♥ 00:26:23 | Kategori: Foto - Natur
Denna älg har besökt oss flera gånger under dessa midsommar-dagar här vid sommarstugan. Den verkar inte vara så skygg, för jag lyckades komma ganska nära och fota som ni kan se ovan. Lite läskigt faktiskt, fast ändå häftigt.

Ett stopp på pizzahut

Postat: 2012-06-22 ♥ 13:53:31 | Kategori: Foto - Ätbart
 Igår åkte jag till min sommarstuga i Värmland där jag nu ska vara i två veckor. Det tar 5-6 timmar att åka med bil, så vi gjorde ett stopp på pizzahut och åt riktigt goda pizzor till middag.
 
Jag gillade mest pizzan med mozarella, ruccola, parmaskinka och parmesanskivor som ni kan se på den sista bilden.

En vacker vän

Postat: 2012-06-20 ♥ 12:45:19 | Kategori: Foto - Porträtt
Detta är alltså min fina vän Fredrika som sov över hos mig igår natt. En sak vi gjorde var att jag sminkade henne och sedan fotade lite (som ni kan se ovan). Dessutom hade vi ett litet filmmaraton och såg båda Sex and the city filmerna.

beautiful Sunset

Postat: 2012-06-19 ♥ 14:16:05 | Kategori: Foto - Natur
Så vackert det är med solnedgångar, speciellt under sommaren.
Just nu sitter jag och försöker förstå mig på nya blogg.se..
Hittar inte hur man godkänner komentarer osv, men det löser väl sig. :)
Ska snart kila iväg till en kompis, så vi hörs!

tonight's gonna be a good night

Postat: 2012-06-18 ♥ 16:48:52 | Kategori: Foto - Porträtt


Kvällen ska spenderas med denna snygga tjej, Fredrika. Hon ska sova hos mig så det ska bli myys. :)

Fotot ovan togs igår, då vi cyklade bort till en äng och fotade. <3


Vattendroppar

Postat: 2012-06-17 ♥ 21:35:25 | Kategori: Foto - Natur


Här ser ni två foton jag tog på fjärilshuset.
Jag använde mig av ett macroflter då jag tog dessa bilder, alltså kunde jag komma mycket närmare dropparna.

strawberries

Postat: 2012-06-16 ♥ 18:13:31 | Kategori: Foto - Ätbart


Vad vore sommaren utan dessa godsaker?

Jag tycker att jordgubbar ger så himla mycket sommarkänslor och det är ju så galet gott också!

Fast en konstig sak är att jag inte gillade jordgubbar alls när jag var yngre, man kan ju undra hur jag tänkte då.. haha


Dagen vi gått och väntat på

Postat: 2012-06-14 ♥ 23:19:44 | Kategori: Foto - Porträtt

Ja idag var det dagen vi alla gått och väntat på så länge, nämligen SKOLAVSLUTNINGEN! Jag kan inte fatta att jag redan har gått ett år av gymnasiet och att jag för ungefär 10 månader sedan aldrig hade träffat några av dessa personerna. Jag har haft en jättehärlig dag med klassen och just nu känns det bara så SJUKT UNDERBART!

Designfix klart!

Postat: 2012-06-14 ♥ 10:07:00 | Kategori: Övrigt - Bloggdesign

Nu har jag bestämt mig! Jag ska ha menyn på höger sida. Jag har ju gjort lite småjusteringar på bloggen då och då, men nu känns den ganska bra. Det enda jag vill göra nu är att fixa en ny header. Ovan ser ni hur designen såg ut för några veckor sedan och hur den ser ut nu. (Fast jag vet att flera av er redan har sett hur den ser ut nu).

Fototävling på fjärilshuset

Postat: 2012-06-13 ♥ 21:25:14 | Kategori: Foto - Natur






























Idag var jag i Fjärilshuset med alla som går foto-inriktning i min klass. Vår lärare hade anordnat en liten rolig tävling där vi skulle fota till temat "blue". Det var lite svårt, men ovan kan ni se två bilder jag tog. Med just dessa bilder vann jag både första och andra pris i vår tävling :D (Bilden högst upp kom etta och den med grodan kom tvåa). Det jag vann var en fjärilsbok och ett bokmärke med fjärilar på, som ni kan ni se på bilden längst ner till höger, haha. Tävlingen gick till så att man fick välja ut 1-3 av sina bilder och sedan rösta på någon annans bild som man tyckte skulle vinna.

Förändring, men menyn då?

Postat: 2012-06-12 ♥ 22:27:19 | Kategori: Övrigt - Bloggdesign

Klicka F5 på tangentbordet (uppdatera), så kommer ni att se lite förändringar på bloggen. Gjorde den lite mer varm i färgerna, ändrade bredden på bloggen och fixade några andra småsaker. Dessutom fixade jag så att bilderna blir ljusare när man håller musen över dem. Fast sen var det en sak jag inte kunde bestämma mig för.. Om menyn ska vara till vänster eller till höger. Håll musen över bilden så kan ni se hur det ser ut med menyn till vänster.

Så vad tycker ni? Menyn till vänster eller höger?

A piece of cake

Postat: 2012-06-12 ♥ 11:16:00 | Kategori: Foto - Ätbart


Detta är en bit av tårtan vi hade på min brors student och det var faktiskt jag som bakade den! Eller okej, jag bakade inte bara en tårta, utan tre stycken likadana. Fast jag fick hjälp av Christel och Rebecca med att dekorera, alltså att lägga på massor av jordgubbar på tårtorna sen. :)





Jag som driver denna blogg heter Emilia och är 17 år. Jag bor i närheten av Stockholm och går just nu andra året på gymnasiet. Linjen jag går är en naturlinje med foto inriktning och mitt största intresse är just att fota. Därför använder jag denna blogg för att till största del lägga upp foton jag tar, men dessutom för att skriva lite om mitt liv och mina tankar.

Follow on Bloglovin