Ett hav av solrosor

Postat: 2013-09-14 ♥ 11:06:00 | Kategori: Foto - Porträtt
Nu va det ett litet tag sen jag uppdaterade bloggen, så kände att det var dags för ett inlägg. Sen jag senast skrev ett inlägg har jag bland annat hunnit med att börja trean på gymnasiet. Alltså går jag nu sista året och kan inte fatta att jag tar studenten om ... dagar! (Dessutom är det nu bara 70 dagar tills jag fyller 18!)
 
Det jag tänkte komma till var att jag nu även har börjat en ny fotokurs (foto3) och att bilden ovan togs under en fotolektion för ett litet tag sedan. Vi fick i uppgift att fota porträtt vid ett solrosfält som finns vid vår skola och sedan välja ut en av bilderna som vi skulle visa upp. Det var en rolig uppgift, men det va lite svårt att fota eftersom det var starkt solljus och solen stod högt på himlen. Därför ställde jag mig så att det blev motljus för att inte få så hårda skuggor i ansiktet. Clara fick agera modell och ni kan se resultatet ovan, jag blev faktiskt ganska nöjd med bilden. Jag får se om jag så småningom lägger upp några fler bilder från samma fototillfälle. :)
 

Kommentarer
cajsa

HUUUR tycker du att det är möjligt att du tar studenten om 102 dagar (vid tillfället du skrev inlägget) när jag tar om typ 245 dagar och jag tar innan dig?? är du seriös och har något planerat som jag inte känner till eller har du bara räknat/skrivit fel??? förstår ingenting hahah puss

Svar: HAHAHAHAAH ojdå juste.. Jag räknade dagarna i "big day"-appen, men hade råkat ha på 2013 och då räknade den tydligen antal dagar sedan det datumet var. Några dagar efter det tänkte jag att det va under 100 dagar kvar, men då började jag inse att det lät lite ologiskt, så kollade igen... Och fatta hur ledsen jag blev när jag insåg att det typ snarare va 300 dagar kvar xD (fattar inte riktigt hur jag tänkte först, jag menar 70 dagar till min födelsedag och typ 100 dagar till studenten. Nja skulle inte tro det va :P) Glömde att jag ens hade skrivit det här, men det va bra att du skrev, för nu tog jag bort de siffrorna iaf haha ;)

Så du har verkligen inte missat någonting ;) bara lilla jag som tänker knasigt haha (fast jag önskar att det hade varit 100 dagar istället xD )
(vi borde ses snart nån gång ju <3)
puss på dig
Emilia Larsson

2013-09-30 kl. 22:32:58

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback



Jag som driver denna blogg heter Emilia och är 17 år. Jag bor i närheten av Stockholm och går just nu andra året på gymnasiet. Linjen jag går är en naturlinje med foto inriktning och mitt största intresse är just att fota. Därför använder jag denna blogg för att till största del lägga upp foton jag tar, men dessutom för att skriva lite om mitt liv och mina tankar.

Follow on Bloglovin