Påsken negativa sidor

Postat: 2013-04-09 ♥ 19:46:16 | Kategori: Foto - Porträtt

Kamera: Canon EOS 550D + Canon EF 50/1.8 II
Vi fick en fotouppgift i skolan att göra under påsklovet där vi skulle försöka tänka lite annorlunda och ta fram det negativa med påsken. Egentligen gillar jag påsken så det var lite krångligt att komma på negativa saker, men bilderna ovan visar mitt resultat. Det är egentligen samma bild, bara det att den är roterad och beskuren på olika sätt. Dock har jag inte riktigt bestämt mig för vilken jag gillar mest.

Min första tanke angående vad som är negativt med påsken var att man (eller i alla fall jag) äter hur mycket som helst i princip hela tiden (om det nu kan räknas som något negativt haha), men jag ville gärna komma på något annat så jag tänkte lite till. Då började jag tänka på att det ofta kan vara rörigt och väldigt mycket att tänka på under påsken. Denna idé spann jag vidare på och resultatet kan ni som sagt se ovan.

Jag tycker att det var en lite annorlunda, men rolig uppgift där man fick tänka till lite extra.


Kommentarer
EMMA ♡

SV: Tack, ja allt är från H&M till och med bikinin. Älskar den, verkligen super fin! Kram

2013-04-10 kl. 16:14:24
Blogg/Hemsida: http://lipgloss.blogg.se
△ ida.

älskar bilder! jättefin c:

2013-04-16 kl. 21:59:52
Blogg/Hemsida: http://prinsesc.blogg.se

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback



Jag som driver denna blogg heter Emilia och är 17 år. Jag bor i närheten av Stockholm och går just nu andra året på gymnasiet. Linjen jag går är en naturlinje med foto inriktning och mitt största intresse är just att fota. Därför använder jag denna blogg för att till största del lägga upp foton jag tar, men dessutom för att skriva lite om mitt liv och mina tankar.

Follow on Bloglovin